Dowiedz się jak dobrze zainwestować pieniądze w e-marketing

Pierwszy wpis po ponad dwumiesięcznej przerwie … przyznam, że stęskniłem się za tym moim poradnikiem dla amatorów inwestycji. Nie chcę podawać szczegółów skąd ta pauza, gdyż wolę po prostu opublikować nowy tekst. Tematyka z zakresu inwestycji i e-marketingu jest moją ulubioną, dlatego dobrze będzie wrócić tekstem pt. „Jak dobrze zainwestować pieniądze w e-marketing”. Zainteresowani? No to wracamy …

Co to w ogóle jest e-marketing?

Hasło e-marketing często przewija się w moich tekstach, jednak nigdy nie napisałem, czym jest w rzeczywistości. Myślę więc, że warto będzie zacząć od wyjaśnienia – co to jest e-marketing.

E-marketing to forma promocji wykorzystywana w świecie wirtualnym, która ma na celu przekazywanie informacji reklamowych, kreowanie wizerunku marki, public relations oraz pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji ze stałymi. E-marketing bazuje głównie na stronach internetowych, które działają jak pośrednik. No dobra, ale o co dokładnie chodzi?

Przykład: Jednym z podstawowych elementów reklamy każdego biznesu jest strona internetowa. Dlaczego? Ponieważ niemal wszyscy korzystamy z sieci. Trafiając na przejrzystą stronę internetową, będziemy wiedzieli, jakie usługi oferuje dana firma. Sztuka jednak w tym, by dotrzeć do potencjalnych klientów. W tym celu wykorzystuje się narzędzia e-marketingu.

Wygląda ciekawe, ale ile to kosztuje?

Zanim zapytamy jak najlepiej zainwestować pieniądze w kampaniach e-marketingowych, warto zastanowić się nad kosztami.

Kampanie marketingowe, bez względu na to czy tradycyjne, czy współczesne, mogą generować koszty w wysokości, od kilku do kilkuset tysięcy złotych. Wszystko zależy od rodzaju i zasięgu reklamy, którą chcemy wykorzystać. Najprostsze akcje typu posty sponsorowane w social mediach, to koszt wynoszący nawet niecałe 100 złotych. Bardziej skomplikowane mogą kosztować znacznie więcej.

Okazuje się zatem, że by móc prowadzić kampanie reklamowe, nie trzeba dysponować ogromnym budżetem. Wystarczy pomysłowość, niewielki nakład finansowych oraz wiedza i doświadczenie. Dwa ostatnie elementy odgrywają główną rolę, gdyż nawet największe fundusze mogą zostać przepalone.

No dobra w takim razie, jak dobrze zainwestować pieniądze w e-marketing.

E-marketing oferuje szereg narzędzi do wykorzystania, dlatego poniżej prezentuje kilka, moim zdaniem, najciekawszych internetowych instrumentów.

  1. Pozycjonowanie / SEO

Pozycjonowanie stron to jedno z najskuteczniejszych narzędzi e-marketingu, które ma na celu osiągnięcie możliwie, jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce Google. Jak to działa?

Przykład: Załóżmy, że jesteśmy klientem poszukującym mechanika samochodowego w Warszawie. Gdy wpiszemy w przeglądarkę hasło „mechanik Warszawa” otrzymamy od Google kilkadziesiąt propozycji stron mechaników działających na terenie stolicy. Klienci zwracają uwagę zwykle na pierwsze 3-5 propozycje. Pozycjonowanie umożliwia nam umieszczenie naszej strony, na jak najwyższej pozycji na wybrane przez nas hasło. Dzięki temu będziemy mogli dotrzeć do klientów poszukujących określonych usług

  1. Kamapnia AdWords

AdWords to system reklamy w oferowany przez Google, który opiera się na płatnym wykorzystywaniu fraz kluczowych, za pomocą których docieramy do klienta. A dokładnie?

Przykład: AdWords to pochodna pozycjonowania, która działa nieco szybciej. Tworząc kampanię wybieramy frazy, na które chcemy, by nasza strona zajmowała korzystne pozycje. Opłaty pobierane są za każde wejście na naszą stronę, za pośrednictwem wybranych przez nas fraz. Nie musimy pracować nad wypozycjonowaniem strony, by zajęła ona dogodną pozycję. Należy jednak pamiętać, że wraz z wyłączeniem reklamy, tracimy wszystkie dobre pozycje.

  1. E-mail marketing

E-mail marketing to forma marketingu wykorzystująca pocztę elektroniczną, jako narzędzie do komunikacji. Kampanie e-mailowe obejmują analizę, planowanie, realizację i kontrole procesu przekazywania informacji. A o co dokładnie chodzi?

Przykład: Zdarza Ci się, że na Twoją prywatną pocztę dostajesz maila z reklamą? Tak właśnie działa e-mail marketing. Narzędzie wykorzystuje posiadane adresy mailowe do regulowania wysyłania komunikatów reklamowych.

  1. Facebook

Facebook to serwis społecznościowy umożliwiający zarejestrowanym użytkownikom tworzenie treści, publikację zdjęć i dzielenie się opiniami. To także jeden z trzech najpopularniejszych kanałów social media. A jak go wykorzystać?

Przykład: Facebook to baza wiedzy na temat potencjalnych klientów, którzy podają swoje dane, wiek, miejsce zamieszkania, a nawet zainteresowania. Bazę tę możemy wykorzystać w celu zaoferowania naszych towarów lub usług. Można to zrobić poprzez tzw. pan page, czyli konto firmowe, a także publikację tzw. postów sponsorowanych. Wystarczy stworzyć ciekawą grafikę, nośne hasło, ustawić klientów docelowych i puścić reklamę .

  1. Buzz marketing

Buzz marketing działania mające na celu tworzenie pozytywnych rekomendacji odnośnie do oferowanych przez nas produktów. Jak to zrobić?

Przykład:  Każdy, kto myślał, że fora internetowe to przeżytek jest w wielkim błędzie. W sieci możemy znaleźć fora, które zgromadziły dziesiątki, a nawet setki aktywnych użytkowników. Buzz marketing polega na docieraniu do tych ludzi poprzez tworzenie komentarzy reklamowych. Proces ten jest skuteczny, ale też trudny do realizacji, gdyż wymaga zaangażowania profesjonalnych copywriterów.

Powyżej zaprezentowane przykłady, to tylko nieliczne narzędzia e-marketigu. Można ich używać samodzielnie lub skorzystać z usług firm e-marketingowych ,które wiedzą jak zarabiać w Internecie. Sposoby są różne, pewne jest jednak, że użycie prawidłowych narzędzi umożliwi dotarcie do określonego typu klienta, który może być zainteresowany naszymi usługami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑