Nowości w świecie online, czyli o tym jak dobrze zainwestować pieniądze w nowe social media

Wakacje to dla nas czas permanentnych podróży, o czym kilkakrotnie pisałem na blogu, czy fan page Inwestowanie po godzinach. Nie oznacza to jednak, że przez te dwa miesiące z Moniką niczego nie robimy. Niezależnie od miejsca pobytu, ja śledzę swoje inwestycje online, zaś Monika analizuje zmiany w social mediach. Temu drugiemu tematowi chciałbym się przyjrzeć w poniższym tekście.

Zmiany, zmiany … ciągłe zmiany

Zmiany w świecie online to nic nowego, gdyż każdy gigant pokroju Google czy Facebooka wprowadza korekty w swoich narzędziach. W tym roku do najważniejszych można zaliczyć zmiany ogłoszone podczas konferencji Facebooka, która odbyła się w San Jose. W czasie swojego wystąpienia Mark Zuckerberg opowiedział o nowościach technologicznych i wprowadzonych produktach.

Do najciekawszych ulepszeń można zaliczyć:

  • wprowadzenie możliwości udostępniania jednej relacji video zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli nagrywać i udostępniać stories na dwóch osobnych kanałach,
  • analiza historii, czyli funkcja sprawdzająca, które z profili dostarczają nam regularnych informacji o swoich produktach, co pomaga w wykrywaniu nieaktywnych kont na Facebooku,
  • wprowadzenie video-czata na Instagramie, który umożliwi nawiązywanie kontaktu online.

Jednak wśród wszystkich zmian szczególnie zainteresowała nas usługa „Dating”, czyli funkcja nawiązywania kontaktów między użytkownikami, działająca na podobnych zasadach, co aplikacje randkowe. Użytkownicy będą mieli m.in. osobną skrzynkę do komunikowania się między sobą oraz możliwość doboru profilu adresata według własnych zainteresowań. „Dating” prezentowane jest jak funkcja, ale w rzeczywistości zaczyna przypominać nowy kanał Facebooka.

Ale po co mi to wiedzieć?

Nowe funkcje w social mediach, to temat, którym interesują się głównie inwestorzy, developerzy i największe korporacje. Dzieje się tak, gdyż wielu z nich związało swój biznes, z biznesem Marka Zuckenberga. Jednak, czy faktycznie powyższe nowości, to temat wyłącznie dla wąskiej grupy odbiorców? Otóż … nie.

Nowościami w mediach społecznościowych powinni zainteresować się również użytkownicy kanałów, zarówno prywatnych, jak i firmowych. A dlaczego? Otóż z funkcji video-czata skorzysta nie tylko developer, ale przede wszystkim użytkownik Instagrama. Dotyczy to również analizy historii, czy funkcji „Dating”. To jednak nie wszystko.

Nowinkami w social mediach, są również nowe kanały społecznościowe, które powinny być w centrum zainteresowania nie tylko użytkowników, ale również firm. A dlaczego?  Otóż …

Nowy kanał to nowe narzędzie promocji!

Ok, no to jak dobrze zainwestować pieniądze w nowe social media?

Analizują rynek mediów społecznościowych wiele wskazuje na to, iż czasy dominacji tuzów typu Facebook i YouTube, powoli dobiegają końca, gdyż ludzie sięgają po nowe kanały dające różnorodne możliwości. Wśród nich są m.in. Instagram i Google+ będące tworem gigantów, jak Facebooka i Google, ale także kanały typu Snapchat, które dowodzą, że można od podstaw stworzyć własną i zupełnie niezależną aplikację. W związku z tym warto przyjrzeć się nowym kanałom, które mają szansę zyskać ogromną popularność. Wśród nich wymienić można:

  • SlideShare to narzędzie kierowane do przedsiębiorców poszukujących określonego typu klienta oraz pracowników pragnących podzielić się swoim doświadczeniem zawodowym. Aplikacja działa podobnie jak LinkeIn umożliwiając nawiązywanie kontaktów oraz publikację treści poradnikowych, case study, tutoriali i innych materiałów o charakterze content marketingu,
  • Foursquare to aplikacja powstała z myślą o podróżnikach poszukujących restauracji, barów, sklepów, hoteli oraz obiektów turystycznych. Apka działa podobnie jak Google Maps, lecz jest bardziej dopracowana pod względem charakteru obiektów. Zakładając konto firmowe przedsiębiorcy wprowadzają swój obiekt na mapkę, co daje im szansę dotarcia do klienta szukającego określonej restauracji, dyskoteki lub lokalu,
  • Flickr to kanał nazywany często Instagram 2.0. Powodem jest funkcja publikacji zdjęć, lecz … nie byle jakich zdjęć. Instagram stał się na tyle popularny, iż został przeładowany fotkami lepszej lub gorszej jakości. Flickr zaś udostępnia wyłącznie zdjęcia wysokiej jakości. Aplikacja kierowana jest głównie do zawodowych fotografów pragnących podzielić się swoim portfolio.
  • … Tider? … tak właśnie … Tinder. Tinder to aplikacja randkowa tak samo popularna, jak i hejtowania. Interesujący jest jednak fakt, iż od dłuższego czasu służy, jako narzędzie promocyjne wykorzystywane przez m.in. firmy taksówkowe, siłownie, czy ubera. Dzieje się tak, gdyż aplikacja udostępnia zakładanie profili firmowych, które publikują linkowaną reklamę. Reklama ta dociera następnie do użytkowników w czasie ich szukania interesujących profili. Oznacza to, że szukając nowej miłości „przypadkowo” napotykamy się na reklamy.

Media społecznościowe to zagadnienie, z którym warto być na bieżąco. Wiedzą o tym nie tylko social media ninja, ale również przedstawiciele firm korzystający z promocji online. Wykorzystując innowacyjne kanały społecznościowe, będziemy mieli okazję sięgnąć po nowoczesne formy promocji, umożliwiające dotarcie do nowych klientów. Nieważne zatem, czy prowadzisz sklep wysyłkowy, blog dla początkujących inwestorów, czy firmę inwestycyjną, warto zawsze śledzić nowinki ze świata e-marketingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑